Opłata za gospodarowanie odpadami komunalnymi miasto Toruń

Opłata za gospodarowanie odpadami komunalnymi, powszechnie zwana opłatą za śmieci, to obowiązek właściciela nieruchomości znajdującej się na terenie Torunia. Zobacz, co warto wiedzieć na temat tej opłaty oraz jak rozliczyć się w najwygodniejszy sposób.

Opłata za gospodarowanie odpadami komunalnymi to obowiązek każdego właściciela domu lub mieszkania, na terenie którego zamieszkują mieszkańcy oraz powstają odpady. Co warto o niej wiedzieć, by złożyć deklarację poprawnie i rozliczyć się w terminie?

Wypełnij deklarację on-line

Opłata za gospodarowanie odpadami komunalnymi

Kliknij aby przejść do kalkulatora

Pozostałe podatki w mieście Toruń

Podatek od środków transportowych

Kliknij aby przejść do kalkulatora

Podatek od nieruchomości

Kliknij aby przejść do kalkulatora

Podatek rolny

Kliknij aby przejść do kalkulatora

Podatek leśny

Kliknij aby przejść do kalkulatora

Czym są odpady komunalne?

Odpady to każda substancja lub przedmiot, których pozbywamy się, zamierzamy się pozbyć lub jesteśmy zobowiązani do ich pozbycia się. Z kolei odpady komunalne zwane powszechnie śmieciami to odpady powstające na terenie gospodarstw domowych lub w innych miejscach, ale ze względu na swój charakter i skład podobne są do tych z gospodarstw domowych. W szczególności mamy tu na myśli zmieszane odpady komunalne i odpady selektywnie zebrane: papier i tektura, szkło, metale, tworzywa sztuczne, bioodpady, drewno, tekstylia, opakowania, zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, zużyte baterie i akumulatory oraz odpady wielkogabarytowe. Obowiązkiem miasta jest organizacja systemu odbioru odpadów od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy. Za usługi odbioru i zagospodarowania odpadów wszyscy mieszkańcy wnoszą opłatę na rzecz Gminy, która przeznacza dochody z tego tytułu na organizację systemu. Mieszkaniec powinien zadbać o terminowe złożenie deklaracji śmieciowej i uiszczenie stosownej opłaty. Kto powinien uiścić opłatę za śmieci?

  • właściciel oraz współwłaściciele nieruchomości,
  • jednostki organizacyjne i osoby posiadające nieruchomości w zarządzie lub użytkowaniu,
  • użytkownicy wieczyści,
  • inne podmioty władające nieruchomością. Jeśli dana nieruchomość posiada kilku właścicieli, to za złożenie deklaracji odpowiedzialny jest ten, który faktycznie włada tą nieruchomością.

Termin składania dokumentów i uiszczania płatności

Deklarację o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi (popularnie zwaną deklaracją śmieciową) należy złożyć w ciągu 14 dni od dnia zamieszkania na danej nieruchomości pierwszego mieszkańca lub powstania na danej nieruchomości odpadów komunalnych. W przypadku jakiejkolwiek zmiany (zmiana liczby mieszkańców, sprzedaż posesji, zamiar skorzystania ze zwolnienia, likwidacja działalności gospodarczej), która ma wpływ na wysokość opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, właściciel powinien złożyć nową deklarację w terminie do 10 dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym nastąpiła zmiana. Termin, częstotliwość oraz sposób wnoszenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, w tym także wskazanie czy opłatę uiszcza się z dołu czy z góry określane jest przez dany Urząd.

Deklaracja śmieciowa on-line By szybciej i wygodniej rozliczyć się z Urzędem, najlepiej wypełnić deklarację śmieciową on-line. To sposób na oszczędność czasu oraz pewność, że deklaracja została wypełniona poprawnie. Narzędzie Przyjazne Deklaracje pozwoli szybko uporać się z formalnościami i zaoszczędzić czas spędzony na wizycie w Urzędzie.

Chcesz rozliczyć podatek w innym mieście?

Sprawdź czy to miasto korzysta z Przyjaznych Deklaracji