Anuluj
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
  • Jak otrzymać numer PESEL?

    Numer Pesel jest przydatny w wielu sytuacjach: sprawach urzędowych; 
    przy podjęciu pracy do umowy z pracodawcą; przy zakupie biletu miesięcznego komunikacji miejskiej, a przede wszystkim do korzystania z opieki medycznej.
  1. Przyjazne Deklaracje
  2. Jak otrzymać numer PESEL?

Jak uzyskać PESEL?

Wypełnij formularz online

Wydrukuj i podpisz czytelnie

Złóż w urzędzie miasta lub gminy

Odbierz numer PESEL

Co należy mieć do złożenia wniosku o PESEL?

  • Twoje aktualne zdjęcie. Pamiętaj, że powinno to być zdjęcie, takie jak do dowodu osobistego.
  • Twoje dokumenty ze zdjęciem. Na podstawie dokumentów urzędnik potwierdza Twoją tożsamość. Jeśli ich nie posiadasz, potwierdzenie tożsamości odbędzie się na podstawie Twojego oświadczenia.

O czym jeszcze trzeba wiedzieć?

  • Pobranie odcisków palców dotyczy osób dorosłych, dzieci od 13 roku życia, jeśli pobranie odcisków jest fizycznie możliwe.

Najczęściej zadawane pytania

1

Co to jest numer PESEL?

Rozwiń odpowiedź
Zwiń odpowiedź

Numer PESEL pozwala na łatwą identyfikację osoby, która go posiada. Numer PESEL zawiera datę urodzenia, numer porządkowy, oznaczenie płci oraz liczbę kontrolną.

Numer Pesel nie jest obowiązkowy dla cudzoziemców przyjeżdżających do Polski, ale jego posiadanie jest niezbędne do korzystania z opieki medycznej oraz komunikacji w sprawach urzędowych i formalnych.

Numer Pesel może złożyć każda osoba przybywająca od 24 lutego 2022 r. do Polski bezpośrednio z Ukrainy w związku z działaniami wojennymi.

Dokumentu z numerem PESEL nie trzeba laminować – ważne, że znasz ten numer i podasz w określonej sytuacji, która tego wymaga.

2

Czy po otrzymaniu PESEL można wyjechać z Polski?

Rozwiń odpowiedź
Zwiń odpowiedź
Tak. Otrzymanie numeru PESEL nie zobowiązuje Cię do pozostania w Polsce.
3

Gdzie złożyć wniosek o PESEL?

Rozwiń odpowiedź
Zwiń odpowiedź
Wydrukowany i podpisany wniosek o PESEL można złożyć w dowolnym urzędzie miasta lub gminy. W zależności od miejsca i możliwości urzędu numer PESEL może być wydany od razu lub w czasie określonym przez urząd.
4

Dlaczego warto założyć Profil Zaufany?

Rozwiń odpowiedź
Zwiń odpowiedź

Profil zaufany pomaga załatwić wiele spraw urzędowych w Internecie. Potwierdza on Twoją tożsamość w Internecie oraz umożliwia złożenie podpisu online na wniosku, który składasz. W portalu Gov.pl również korzystamy z profilu zaufanego.

Aby uzyskać profil zaufany, trzeba mieć:

  • adres e-mail, do którego masz dostęp tylko Ty,
  • własny telefon komórkowy z numerem od polskiego operatora.

Pobierz druk papierowy

Jeśli nie chcesz wypełniać formularza online możesz pobrać załączony druk i wypełnić go tradycyjnie.

Pamiętaj o podpisie! Powinien mieścić się w ramce. Następnie złóż wniosek w urzędzie miasta, gminy lub innym punkcie, który został wyznaczony.

Pobierz druk
Loading...